לכו לפריפריה • "בקריית אתא אין עסק אחד שפתוח בשבת"

דוד לזר | צילום: ויקיפדיה No Comments on לכו לפריפריה • "בקריית אתא אין עסק אחד שפתוח בשבת"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במסגרת פרויקט 'חרדים לפריפריה' של 'מדברים אקטואליה' ב'קול חי' שוחחו הבוקר (חמישי) בצלאל קאהן ודוד חכם יחד עם מלווה הפרויקט ד"ר משה לייבוביץ על הכפר שהפך לעיר – קריית אתא.

אל השיחה הצטרף תושב העיר, עו"ד סימון מושיאשוילי שסיפר כי בעיר "יש הרמוניה בין חרדים דתיים וחילונים, מדובר עיר מעורבת שכייף לחיות בה, התוצאה לכך היא העובדה שזוגות חרדים עוברים אלינו, יש כאן קהילה חרדית עם פעילות ענפה, אברכים ובעלי בתים", סיפר מושיאשוילי.

ליבוביץ סיפר כי "בעת שהותי ברכסים הסמוכה, אני יוצא לאכול במסעדות הכשרות למהדרין בקריית אתא", מושיאשוילי הוסיף כי "כל מסעדה שרוצה לקוחות ומכבדת את עצמה מתכבדת בכשרות מהדרין. יש לנו כאן 4 חברי מועצה חרדים ו2 דתיים לאומים מתוך 14 חברי מועצה", הוא הוסיף כי "יש כאן מגוון גדול, ציבור ליטאי, חסידי וספרדי, כולנו חיים יחד בהרמוניה גדולה", סיפר.

מושיאשוילי מספר כי "בקרייה אין עסק אחד שפתוח בשבת, זאת העבודה, שעסק שינסה לפתוח בשבת – הציבור החרדי והדתי ידיר את רגליו מממנו ולכן הכל סגור בשבת", לדבריו, "30 אחוז מהעיר הם תורה ומצוות, החרדים הם – 20 -25 אחוזים, ואנחנו כל הזמן בעלייה".

"פעם היינו כפר אתא היום אנחו קרייה, בגלל הציבור החרדי שקיים כאן – אנחנו משתדלים לנהל ולייעל את שירותי הדת, הקמנו את מערך העירוב לא מזמן" סיפר.

כמה זה עולה לנו?

"דירה בת 3 חדרים במקומות הפחות מבוקשים עולה בסביבות 380 אלף שקל, ובמקומות המבוקשים 700 אלף שקל", אומר מושיאשוילי, "מגיעים לכאן גם ציבור חרדי שמשקיע שקונה אצלינו וגם זוגות שרוכשים דירות בכדי לגור כאן, יש כאן מעל 100 בתי כנסיות".

 האזינו לראיון המלא:



0 תגובות